Dirka Okoli Slovenije DOS RAS 2011

18.03.2012 08:05

www.dos-extreme.si/

Už dávnejšie som avízoval, že ponúknem tri časti ultramaratónov, tak tu je tá 3.časť. Je to jeden z najťažších ultra vzhľadom na profil /1140km-prevýšenie 12.000m/ a na účasť svetovej špičky pretekárov. V týchto momentoch je na šart v tomto roku 2012 prihlásených 56 jednotlivcov z 12 štátov celého sveta. Ale vrátme sa o rok dozadu. Je 11.05.2011 a my z MY vyrážame do Slovinska. Zostava: vedúci tímu Majdžo Osmička Smyčka-šofér, navigácia, Lenka Sláviková-výživa, a všetko okolo, Peter Srnánek-navigácia, servis, Matej Meleg-servis, foto press, pretekár "richo.spinn". Do slovinského mesta Postojna sme dorazili o niečo neskôr ako bolo v pláne, a tak sa nám neušla účasť na tlačovke pred pretekmi. Preberali sa tam zmeny na trati, a potrebné info pre posádky, resp.doprovodné vozidlá. Všetko o čom sa debatovalo, sme dostali aj v písomnej forme, v itinerári, ktorý bol veľmi dobre spracovaný. Účasť tlačovky na chodbe nás nebavila, a radšej sme sa išli pozrieť o poschodie nižčie, čo nám chystajú na večeru, kde sa budú slávnostne o.i. losovať štartové pozície. Ak preskočím, a dostanem sa hneď k večeri, tak nechápem, kde sa podelo v Majdžovi toľko jedla, lebo všetko čo kto nezjedol, sa v Majkovi stratilo. Že by zložený žalúdok, ako pri krave??? bola sranda, a sqellá nálada. Ráno 12.05. už vnímam trochu citlivejšie. Ešte stále komunikujem :)  Okolo obeda sa zúčastňujeme povinnej technickej kontroli bicykla a doprovodného vozidla. Auto nám neprešlo, lebo sme nemali náhradný maják, ktorý slúži na bezpečnosť pretekára. A tak začalo obletovanie mesta po obchodoch. Čuduj sa svete, majáky v Slovinsku nemajú!!! Nakoniec sme si jeden kúsok vyfasovali, od posádky Milana Černeka, tiež pretekár zo Slovenaska. Po obede sme sa už motali v mieste štartu. Ešte asi trochu komunikujem :) dopĺname tekutiny na terase pred hotelom Kras. Ja štarujem presne 19:34:30. tento okamih sa blížil docela rýchlo, a tak isto rýchlo som prestal komunikovať :( Už so mnou nebola reč, sústredenie bolo veľké. Musím upresniť, že som typ jazdca, z ktorým nie je problém komunikovať počas pretekov, a tím môže včas zareagovať na vzniknuté situácie. Vyštartoval som. Tento pretek je moc oblúbený u domacich, a aj preto bolo námestie plné ludí, a atmosféra ohromná. Aj počas pretekov bolo vidno hodne ludí pri trati. Je vidno, že sa organizátori snažia o to , aby ludia vedeli, o tomto šialenom ultráku. Pretek prebieha v pohode, možno až priveľa šetrím silami, čoho je spätná kontrola výsledných časov na kontrolách, ale aj to je o skúsenostiach. Už v noci prichádzajú na radu dosť kruté krátke kopčeky, kde som mal pocit, že pôjdem po zadnom kolese, alebo to ani nevyšliapem. Podotknem, že som išiel kompaktný prevod v predu 50/34 a vzadu 12/25, tak si viete asi predstaviť, keď to nejde pri prevode 34/12, čo je to za stojku! Noc sme zvládali veľni dobre fyzicky, a pohyboval som sa v strede štartového poľa na 29. mieste. Opäť musím pochváliť fanúšikov okolo trati, ktorí aj v hlbokej noci povzbudzovali a hecovali vešetkých, bez rozdielu národnosti. Pekná atmosféra!!!!!!! Ráno 13.05. prichádzame do Júlskych álp. Ranná hmla, čistý vzduch, a pred nami vrchol vrcholov v Slovinsku, sedlo Vršič. 1611mnm, 10km dĺžka, 1000m prevýšenie. Do kopca sa mi išlo veľmi dobre, predbehol som asi štyroch súperov, a na vrchol sme dorazili pomerne rýchlo. Za negatívum musím označiť, že dostal riadne na frak chrbát, a to konkrétne spodná časť, ktorá totálne zatuhla, a tam sa položili základy problémov v ostatnej sezóne. Celý deň sa pokračuje bez fyzických problémov a ja sa začínam prekúsavať na 20.miesto. Technické problémi s bicyklom sa riešili za pochodu-za jazdy/dva defekty/.  Ďalej až do konca pretekov by som nazval profil trate ako kopírovanie Myjavských kopaníc, len s oveľa dlhšími kopčekmi, cca 7km každým z nich. Je 14.05. ráno, a prichádzajú problémy s deficitom spánku. Únava je obrovská, čo vidieť aj na tepovej frekvencii, ktorá sa nevie vyšplhat ani na 120 úderov srdca /min. Skrátka už druhá noc bez spánku, je badateľná. Dostavuje sa aj hanlucinácia, ale sám neviem ako ju riešiť, a v tom momente, ktorý trval asi 10min, ma nenapadlo osloviť môj tím. V týchto okamihoch som sa pohyboval okolo 11. a 12. miesta. Pri spätnom hodnotení časových úsekov, som zistil, že koniec pretekov som jazdil časy medzi najlepšími troma pretekármi, takže musím napísať, že koniec mi išiel dobre. Do cieľa sme dorazili v podvečer, ešte za slniečka, a za podpory domácich fandov. Dosiahnutý čas 1deň 23hodín 36minút stačilo na 11.miesto, v kvalitne obsadenom preteku, kde prvé priečky obsadili také hviezdy ako víťazi amerického RAAM, Strasser, alebo Balog. Moje ambície boli o niečo vyššie, ale máme čo dohánať či už v oblasti môjho výkonu, alebo aj v kvalitnej logistike pri samotnom závode. Opäť musím poďakovať celému tímu, že sa o mňa starali, a bez nich by nebolo výsledku. Veľké poďakovanie, ako už býva zvykom pri mojich štartoch, patrí Peťovi, môjmu generálnemu sponzorovi NADress. Vtýchto hodinách môžem napísať, že sa všetko zopakuje o 51 dní, takže ak ste moji fanúškovia, tak mi držte palce. Konkurencia je ohromná, a vôbec nepreháňam, ak napíšem, že je to top svetových ultra pretekov. :)))))

Späť

Vyhľadávanie

...aj cesta môže byť cieľ.